Ja, då har man sagt upp sig på "allvar" för första gången i livet. Tidigare har man haft provanställningar andra tidsbegränsade anställningar. Okej, jag sa faktiskt upp mig till min morbror när jag hade sabbatsår också, men det räknas som inte riktigt. Nu har jag sagt upp mig, skriftligen enligt konstens alla regler.
Denna vecka har varit helt uppochnervänd. I förra veckan beslutade jag mig (på grund av en serie händelser på jobbet) att aktivt börja söka nytt jobb. Jag har tidigare funderat i banorna, men nu bestämde jag mig och började dra i lite trådar och kika på annonser på allvar. Jag började redan i våras att lite smått fundera på om jobbet var det "rätta" för mig. Men eftersom det inte riktigt "kommit igång" än så ville ändå jag ge det en ordentlig chans.
Hursomhelst ringde jag till företaget där jag gjort mitt ex-jobb och funderade bara lite allmänt på om de sökte eller skulle söka folk nu eller i närtid. Fick tips om vem jag skulle ringa till och det gjorde jag i tisdags. I går accepterade jag ett jobberbjudande och nu väntar jag på att kontraktet ska dimpa ner i brevlådan för underskrift.
Magkänslan säger det är helt rätt. Jag är så grymt taggad på att det nya jobbet!
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comment:
du hade rätt. de är min internetleverantör som inte tycker att jag ska få läsa din blogg :( för nu har jag kopplat min dator till ditt nät och helt tydligt så fungerar ju detta :D
Post a Comment